måndag 8 augusti 2011

Future Hunters (Vestron Japan, Usa/Filippinerna 1986)


Regissör: Cirio H. Santiago
Originaltitel: Future Hunters

Här trodde jag att det var 90 min postapokalyps ala Santiago som väntade mig, men oj vad fel jag hade...

De första fem minuterna börjar enligt Santiago-postapokalypsmatt 1A. Mattsvarta fordon med svartklädda män jagar ett annat mattsvart fordon kört av en svarklädd man, Matthew
(Richard Norton från bl.a Salute of the Jugger, Equalizer 2000 och The Blood of Heroes).
Matthew spränger sina förföljare med hjälp av en BFG, tar sig till ett tempel där spetsen till Longinus spjut (spjutet som stack Jesus i sidan) finns och transporteras hux tillbaka till Los Angeles 1986 för att med spjutspetsens hjälp förhindra apokalypsen.
Tyvärr dör Matthew nästan så fort han kommit till dåtiden men hinner lämna över uppdraget till Slade (Robert Patricks första roll någonsin) och hans tjej Michelle.

Nu snurrar det loss totalt, jag vill inte avslöja något mer av "handlingen" men elementen som presenteras i de nästkommande 80 minuterna kan väl ingen skräpfilmsälskare säga nej till: Nazister, filippinodvärgar, mongoler i djungeln, Kung fu-killar, asiatiska amazoner och ett otal Indiana Jones-rippar. En toppenrulle med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar